top of page
  • תמונת הסופר/תטל

כל מה שאתם צריכים לדעת על בור ספיגה


בורות ספיגה הם בורות שמתחברים לקווי הביוב במערכת האינסטלציה של הבית. לרוב הם מותקנים בבתים פרטיים במושבים או באזורים שקווי ביוב ציבוריים של העירייה אינם מותקנים או אינם מחוברים. אם יש אצלכם במערכת בור ספיגה, הקפדו לנקות את הבור על ידי שאיבה שגרתית כל פרק זמן מסוים לפי הניסיון שלכם והצורך על מנת למנע הצפות ונזקים. הנה כל מה שאתה צריך לדעת על שאיבת בור הספיגה.


למה צריך לשאוב בור ספיגה?

כאשר אתם שוטפים אסלה בביתכם, משתמשים במים כדי להתקלח, או מפעילים את מכונת הכביסה, המים המשומשים והפסולת מועברים אל בור הספיגה. בור הספיגה מתוכנן כך שנוזל, כגון מים, נספג באדמה אבל הפסולת המוצקה שוקעת לתחתית המיכל ונשארת.


כשהפסולת מתחילה להתפרק, היא הופכת לחומר רפש או דמוי ביצה. שאיבת הבור מסירה את חומר הביצה הזה שמונע מהמים להיספג בתחתית באדמה. חומר הביצה מונע מהבור להתרוקן מהמים ולתפקד בצורה מיטבית כפי שהוא צריך, ואז הוא עולה על גדותיו והמים נשפכים החוצה לחצר.


האם תוכל לנקות בור ספיגה בעצמך?

מבחינה טכנית, אתה יכול לנקות בור ספיגה בעצמך. עם זאת, אינסטלטורים לא ממליצים לעשות זאת. ניקוי בור ספיגה הוא תהליך מאתגר ומייגע. אם הוא נעשה בצורה שגויה, עלול להיגרם נזק למיכל ולקווי הביוב שמחוברים אליו, בנוסף צריך לדעת היכן להשליך פסולת בצורה נכונה, או לדעת מתי להפסיק את העבודה.


אינסטלטור צריך לבצע את העבודה מסיבות רבות: אינסטלטור יכול לאתר ולחשוף במהירות ובקלות את בור הספיגה שצריך לשאוב, יש מקרים שיש בנמצא יותר מבור אחד ולא את כולם צריך לשאוב, או בורות משותפים עם השכנים. בנוסף, לאינסטלטור יש ביובית מקצועית וכלים ייעודיים כדי לבצע ביעילות את השאיבה. לאינסטלטור יש גם את הידע וההכשרה לפנות את כל הפסולת כראוי.


באיזו תדירות צריך לשאור את הבור?

צריך לשאוב את בור הספיגה אצלכם באופן שגרתי וקבוע כדי לשמור אותו נקי.


תדירות השאיבה מושפעת מגורמים שונים כמו: גודל בור הספיגה, גודל הבית, מספר האנשים המתגוררים בו, כמות הפסולת של מוצרי הבית, השלכת מגבונים, גיל בור הספיגה ומערכת הביוב - האם הבור ישן? והאם הוספתם אנזימים או חיידקים לבור הספיגה?


אנחנו נוכל להעריך באיזו תדירות צריך לשאוב בהתבסס על גורמים אלה - התקשרו לשאול אותנו.


איך יודעים מתי הגיע הזמן לשאיבת הבור לפני שתהיה הצפה?

בנוסף לכך שניתן לקבל מאיתנו הערכה לתדירות זמני השאיבה עשויים להיות סימנים. כאשר מבחינים במים שמתנקזים באיטיות ליד אחד מפתחי הניקוז, או שלולית בכפות הרגליים בזמן מקלחת, או ריח לא נעים שפתאום מופיע בגלים ממקור שנראה לכם לא ברור...אגב, הריח מגיע בדרך כלל מתוך הצנרת, ויוצא מפתח הניקוז.


אם כבר עבר הזמן האופטימלי אתם עלולים לראות שלוליות או מים נאגרים ופסולת בצבע שחור בחצר, סביב בור הספיגה. וודאו שאתם יודעים היכן הוא נימצא כך שתוכלו לפקוח עין.


האם יש צורך לשאוב אצלכם את בור הספיגה?

קבלו 2 במחיר אחד: גם אינסטלטור וגם ביובית. אנחנו יכולים לתת מענה מקיף במחיר מבצע רק 599 ש"ח לשאיבה. צרו קשר עוד היום לקביעת פגישה.

33 צפיות0 תגובות
bottom of page