top of page
  • תמונת הסופר/תטל

הפכו את החיסכון במים לחלק משגרת חייכם

במציאות היומיומית המלחיצה שלנו, חסכון במים לא בהכרח עומד בראש מעיינינו. עם זאת, על ידי סיגול של מספר הרגלים פשוטים, ניתן בקלות להטיב הן עם חשבון המים שלנו, והן עם הסביבה. הרגל קטן, שינוי גדול! הנה מספר צעדים שניתן לנקוט, על מנת להפוך את החיסכון במים לחלק משגרת חיינו:

הקציבו לעצמכם זמן למקלחת

כולנו אוהבים מקלחת טובה ומרעננת. לעיתים, איננו שמים לב, שבעצם בילינו שם הרבה יותר זמן, מכפי שיש צורך. ניסיתם אי פעם להעריך, כנה מים מתבזבזים בכל דקה של מקלחת. על ידי אימוץ הרגל של הגבלת המקלחת ל10 דקות, פחות או יותר, ניתן יהיה לחסוך כמויות לא מבוטלות של מים, וכן אנרגיה(מים חמים בחורך מצריכים חשמל; חלק גדול מהים בישראל מותפלים, בתהליך שצורך אנרגיה רבה).

אל תמהרו לזרוק את המגבת לסל הכביסה

אין צורך להחליף מגבת כל חמש דקות. פריטים אלו שוקלים הרבה, ובכך גורמים לבזבוז מים רב במכונת הכביסה. פרסו היטב את המגבת על מתלה רחב(אל תשתמשו בוו תלייה), על מנת לייבשה כמה שיותר מהר, והיא תהיה מוכנה לשימוש חוזר, כמעט כחדשה.

אל תמהרו לכבס בגדים, אחרי כל שימוש

רבים מאיתנו נוטים לזרוק מכנסיים לכביסה, אפילו אחרי שימוש יחיד, של כמה שעות. דבר זה לא רק גורם לשחיקה מיותרת של הבגדים והמכונה, אלא כמובן לבזבוז נוראי של מים. נסו להימנע מכביסות תכופות ומיותרות.

אכלו מזון טרי

הידעתם, שתהליך ייצור המזון המעובד, צורך יותר מים, מאשר הליך גידול המזון עצמו? קנייה של מזון טרי ממשקים מקומיים, גם היא יכולה לתרום את חלקה בחסכון באנרגיה ובמים הכרוכים בהובלת המזון.

שימרו קנקן עם מים קרים במקרר, לימי הקיץ

אם הנכם שותים מין הברז, בטוח יצא לכם לחכות כמה שניות, עד ש"יגיעו המים הקרים". שימוש בקנקן מים קרים ימנע פתיחות מיותרות של הברז, ויספק לכם רענון מהיר בימי הקיץ החמים.

חיסכון בדבר אחד, עלולה לטמון בחובה חסכון במים

איננו בהכרח מודעים לכך, שמוצרים רבים שאנו משתמשים בהם, מצריכים כמויות גדולות של מים, בתהליך יצורם. העדיפו כלים רב-פעמיים, על פני חד פעמיים. "האם כלים רב פעמים לא גורמים לבזבוז מים בשטיפתם?", אתם בטח שואלים. זה נכון, אך המים והאנרגיה שנדרשים כדי לשטוף מוצרים רב פעמיים אלו, קטנים באופן משמעותי, ממה שמצריך תהליך היצור של הכלים החד פעמיים, שלא לדבר על הנזק הסביבתי, שנגרם מזריקתם.

שינוי קטן בהרגלים ובדפוסי החשיבה, יכול להטיב גם עמכם באופן אישי, וגם עם סביבתכם!



חשבתם שעציץ של נענע פותר את בעיית הזילה?
עציץ של נענע לא פותר את בעיית בזבוז מים

עציץ עם נענע זה לא פתרון לבזבוז מים

3 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page